Gambar Rumah Kesayangan Kami  

digarap oleh anzec

Paper METRO, Rabu 16Sept09:



Ni la gamba2 yg aku amek pkai hp samsung aku.. 2.0MP je..so,gmbr bese jela.xle nk wat efek2 hebat.huhu. tp gmba2 ni after da kemas2, cuci2, n susun2 brg kt lua umah.nmpk kemas la sket..time kasih kat SEMUAAAA jiran2,member2 n sape2 jela yg dtg tlg GOTONG ROYONG 3 ari 3mlm mmbersihkn umah kami nih.. sgt3 trime kasih...ok,ni gmbr2nye...
xde bumbung dah...abeh smue runtuh bersame2 api.. cam dlm filem tuuu...bahaye gler beb!
kat blkg umah aku nih..brg2 terbakar yg da dihumban ke blkg umah utk diangkut ke tmpt sampah..
pakcik2 majlis bandaraya nga sodok2 smpah kebakaran
seb baek lobster aku da mati bln lpas.kalo x,jd lobster panggang la ko.. buku2, tilam n brg2 umah yg trbakar sikit tp da rosak sbb kne pancot dgn air bomba..

aku,abg aku MU'AZ n adik laki aku ZAID nga punggah 'sampah2' kebakaran tym org laen nga msk ktupat n membakar lemang...isk3... tym2 pose lak tuh...rs nk patah pinggang! brg hangus dijilat api n basah dipancut air..
tangge ke loteng.nampak artistik plak lighting die ek..
bile panas..dlm pon panas..sbb xle nk tutup dgn kanvas sbb alang kayu kat atap tu da reput..so,bie lopong aje..
antare brg2 yg hangus..sian mak aku..krusi2 utk klas tusyen die abeh. tggl besi jek...xpela nnt aku belikan sofa bl da keje nnt..

ni view dr dlm umah..wlpn sdey tp cube hepi2kn hati. konon2 ni style baru kat US r nih.. from dlm umah, leh tgk Bulan..Bintang2..Matahari.. Awan kepul2... ajak awek dok sini, romantik nihhh.. ngeh3~
ni bilik aku..uwaaa...jahat betul Encik API! ;(
tapi seb baek jam dinding pusaka n bunting Dinner Jan05 still elok.horey~ ni ruang tamu nih.. nmpk ade ceiling sket lg. tp sbnrnye dlm bumbung tu da kne 'ngap' ngan api gak dah..pastu skrg aku pacakkn kayu sebatang utk tahan sbb ceiling tu da melendut bl kne ujan.anytime leh runtuh. gle sadis....
bl hujan..banjir dlm umah+arang2 jatuh..bau die? leh tahan..
proses mengeringkan sijil2 n dokumen2 penting yg x terselamat. sian adek pmpuan aku.saba jela yek.. anggap jela mcm menjemur ikan masin..ah haa..
dapor kami da besaaaa gle skrg. halaman rumah jadi dapor.last2 mnt tu tb2 mak teringin nak wat ktupat n kuah kacang n paru kicap pulak..ha,yela mak.kami layankan n setupkan DAPOR BARU utk mak yg BESARRR mcm kat RUMAH AGAM tuh.ok,sile msk dgn sedap!! hehe
ni la antare brg2 yg slamat...tp ape pon..seb baek baju2 raye yg baru beli smlm nye, slamat.. leh la gak pkai baju rayer,, isk3.... apepon,syukur la fmly aku slmt..kalo x..mmg x brayer la aku...time kasih TUHAN....hmmm.... ~_~

byk gak org dtg bg beras.tp cam byk yg CAP IKAN je..haha. sdap ker ek?xpenah rase plak..

ni gf abg aku bg ni.fmly die toke kueh raye n bahulu sdap.sape2 dok JB,leh dptkn bahulu spesel kat Jusco Tmn U.byk ni Erin!time kasih2..

antare sumbangan mknn jugak...xtau bl nak abeh. sbb kt uma mak+adek pmpuan 2 org kcik je..apepon,syukur...leh wat ckodok byk2 nih!

Tahniah kt fmly aku. raye tahun ni plg 'mewah' sbb kueh raye je ade 25 JENIS. bukan 25 balang tau..JENIS yeeee.. tu pon lom dicampur kerepek2 n cekedis2..fuh..ni pon smpai raye HAJI kotttt..

Wakil UTP dalam acara Penyampaian Sumbangan Gaya Cek Berpalang, Dr Zainal Ambri from Mechanical Eng UTP. Trime kasih Dr dtg jaoh2 n ke ceruk umah sy nih. (org umah die cekgu Convent Ipoh.huhu)

ALYA, adek aku yg bongsu, yg manje2, yg bulat2.. larat ker tuuu??? haha

ZAID, adik aku yg kat UITM S.Alam. tym ni nga angkut2 brg trselamat nk anta ke rumah asal balik..time kasih Wak Sam pnjm kn lori.smoge kaki n tgn cepat smbuh.amin...

Mak aku nga diskas2 ngan ADJUSTER n KONTREKTER utk insuran n repair2 umah..

This entry was posted on Saturday, September 26, 2009 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

9 comments

Anaaass, you look strong, that's good :) Teruskan perjuangan!

yo lah..kena strong n kool ajek. utk mak n adek2..kalo x,diorg plak x abeh2 nk sdey.so,like u said.teruskan perjuangan! ho yeah!

aku jelez ngan ko sbb ko diuji n ko berjaya gagahkan diri =) x taw la ble aku diuji plak, n ape reaksi aku..hihu..smoga Allah menguatkan hati2 kita..amiin...

org plg KUAT = org yg dpt tahan MARAH..
tapi kalo
org plg GAGAH = org yg leh senyum2 n sengih2 tym present FETS n test OM ktike rumah sdg kehangusan.
cmtu ek din? ;P

seb baek hati tu kat dlm bdn.kalo kat dahi ke..bwh dagu ke..kantoi r aku sdey..fuh~ seb baek~ ^_^'

jgn risau..dugaan nih ada 1000 hikmah yang lagi berguna..kita taktau..ok? pasnie jum masuk Amazing Race lak..confirm juara..hoho..kali ni aku turun pdang tiap2 ari~ haha.. ^_^ apa2 pun..kawan2 kita semua ada..semua sapot~ dunt worry beb~

adela tu hikmahnye..amin..mkaseh oyama. eh,amazing race bile,kt ner? ko tu kan 'manje' gle..nk kne dukung..at least, sile kurangkan 10kg berat bdn ko okeyyy.hoh~!

Tabahkan hati anas. Aku pernah dengar sepotong ayat, Allah menguji dengan bermacam-macam dugaan untuk menilai sejauh mana man hambaNya. Aku tau ko seorang yg cool bro..

Aku sempat mengalami wawasan terbakar je.. besar giler api bai..

ouwh..ayat tu penah dgr juge..mkaseh wakjai..

eh,ko kan g keje pkai 'baju bombe' kaler oren tu.pesal bia terbakor?apo la..