'AKU.KETAS.MISSION.PAKGAD & STIKER'  

digarap oleh anzec

''OUWW mannn!'' tb2 terpacul perkataan tu dari mulut aku. pagi yg damai berembun ni patutnye dimulekan dgn snyuman..hati yg sng.. kalo leh,pagi2 da nampak byk gadis2 comel lalu lalang depan anak mate. tp lain plak yg terakam kat depan retina bebola mate aku nih..tau x ape? aaaaaa...

sehelai kertas putih abu2+kuning telur mate yg berukuran 8.5'' x 4.3'' (korang xyala ukor2.aku hentam je nih.haha). itu bukan surat cinta tapi...oh... itulah KERTAS SAMAN....!
ARGHHHHH!!! siot lah... apekah doseku kat kau wahai encik Pakgad??? gedik gile ko nak saman aku! (cehwah..da parking merate, tanye lg nape kne saman. tettttt~! ;P)

aihhh...abehla duit aku. tu jela yg aku pk pon. kalo la saman ni xya kne byr,kn bgus. xkesah pon kne saman ke x. aku ni bkn la jnis duit bersepah dlm poket. cukup2 je duit skoler utk mkn dgn anak bini.uhuk2! tp xpela. bnde da jd kn. skrg pk ape nk wat utk setelkn insiden nih.hmm..hmm...ape ek..

OH! STIKER KETE kne wat cepat! seb baek serebroom kpale aku ni berpusing ngan pantas. aaaaa... kalo cmni, aku kne la wat stiker cepat2 sblum Pakgad yg saman aku tu, KEY In saman aku tu dlm rekod diorg.

VroOOMmmmm!! (bunyik enjin moto. kalo kete ak xtau cmne bunyiknye.korang paham2 jela aku baru stat kete tu yek.ehee ). aku pon terusla bergegas ke spot komplex utk wat stiker kete. Yela.. mls nk byr saman dulu b4 wat stiker. rekod ku bersih lg. ni la partame kali dlm idup, kete aku kne saman. aiyo0oyoo.. karawaliiii~~~

Ok..lpas isi form stiker, aku pon suro pakgad cek kete aku ade saman x. '' XDE DIK'', ujar Pakgad kaunter tuh, Yesss!!!! aku berjaye!!! xyala byr saman smpai abeh blaja.hehe. jimatt duit. (tp smntare jela kot.hehe)

Lps tu, kne g Finance lak. byr RM2.00. Gile la korang... rm2 tu amek jela kat kaunter pakgad tuuu.. nak gak kne g finance ,cam nak byr bratus2 rggt plak. ciss... sistem ni la yg menyakitkan ati student2 UTP nih. apadaaa...!tp xpela. bln ramadan.hmmm.. saba jela.... (ckp smbil wat muke alim gaye Akhil Hayy..)haha.alim la sgt~

Setel byr, kne g balik kaunter Pakgad.ngaaa...penat~ skali leh plak die suro dtg ptg nnt amek stiker. alaaaaaaa...ape ke hel nye lembab bebenorrrr... make dgn spontan nye aku tanye,''Pakcik,nape lambat sgt?'' pakgad kaunter tu snyp je.. pastu aku tanye lg soklan yg same dgn muke SEriuS. ahaks.. pakgad tu ngan muke bengang nye jwb ''manela sy tau. bukan keje saye. awk dtg lps ofis hour''. oh..sabar kali ke2... ~_~

balik.._______ptg...___________buke...___________malam.....___________tarawehh.. _____

oke..da kol 11pm... aku arap2 bole la amek lg stiker tu..mtg pon da kensel nih.cantek..leh gerak dgn tenang...

VroooMMmm (same mcm kt atas td la.jgn tanye ape) haha.. smpai je kat pakgad, aku pon mntkla stiker aku. pakgad yg same, nampak tenang sket la. mayb da dpt makan kot.. elok la die.. haha. lpas die cari...cari...selak punye selak..xde plak..

die pon selak lg...dan lg...dan lg...smbil die ckp,''mungkin xsiap lg dik..sbb sy g klinik td. xsehat. esok mgkin siap'', smbil tu die batuk2 n selak lg.. alamak..da nak abeh da stiker tu die selak..xde pon...

hmmm..kalo xsiap gak nih, mmg aku nk Amuk nih..xde da saba kali ke3 ye adek2..kte harus bertindak melampaui batas sket.hehehe (poyo ganas)

''haaa...ade ponn..'' seraya aku terkate bl trnampak stiker aku. pehh.. 2nd last drpd berpuluh2 tu. bole plak cmtu. hahaha

apepon..alhamdulillah la..MISSION ACCOMPLISHED! oh YEAH!! xperlu byr saman. seb baek aku cepat SIKITTTT je dr pakgad yg saman aku tu.huhu..

tu jela kisah pendek pasal 'AKU.KETAS.MISSION.PAKGAD & STIKER'. saje je sharing2. luahan2.. hehe.. thanks sbb mmbace. btw, ni korang leh tgk utk panduan SAPE2 YANG NAK WAT STIKER KENDERAAN UTP. klik gmba bwh nih yeekk! peace~ ^_^





--->




This entry was posted on Tuesday, August 25, 2009 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments